vrijdag , april 25 2014
La Guerre des Boutons

La Guerre des Boutons

La Guerre Des Boutons is een ontroerende, grappige en aanstekelijke komedie voor de hele familie. De kinderen van twee rivaliserende Franse plattelandsdorpen voeren al generaties lang oorlog om hun eer te bewaren. Scheld- en vechtpartijen zijn hun belangrijkste tijdverdrijf en knopen, veters en riemen worden gestolen als trofee. Het is echter niet makkelijk om niet betrapt te worden door mama en papa. Zeker wanneer je na een gevecht voor de zoveelste keer thuis komt met gescheurde kleren zonder knopen… De film is een populaire adaptie van de gelijknamige Franse bestseller van Louis Pergaud uit 1912.

Ah, een echte Franse film dacht ik toen ik het doosje van “la Guerre des Boutons” zag. Kreeg er allemaal romantische beelden bij van Franse dorpjes, mooi weer en opbloeiende liefdes. Laisser-faire en een onbezorgd leven. Het thema, twee rivaliserende dorpen die generatie op generatie strijd blijven leveren, klinkt alleen maar grappig, dat is toch niet meer zo van deze tijd (naar mijn idee).

Ik werd niet teleurgesteld, ik kreeg wat ik hoopte. Een sfeervolle Franse film, met voldoende humor. De gevechten die steeds weer terug komen, hoeven voor mij niet zo zeer. Maar het leven in de Franse dorpjes, dat kan eindeloos voortkabbelen wat mij betreft. Het leven was nog zo eenvoudig in de tijd waarin de film zich afspeelt. En daardoor dus romantisch. Mijn dochters waren niet zo geboeid door “La Guerre des Boutons”. Nog te jong om het te waarderen, oordeelde ik. Ook mijn eega was er niet echt door gecharmeerd, dus die ging een boek lezen. Ik heb toen maar gewoon de Franssprekende versie aangezet, om van het echte Franse film-gevoel te ervaren.

La Guerre des Boutons
dvd, 105 minuten
Bestel deze DVD hier>>

La Guerre Des Boutons is een ontroerende, grappige en aanstekelijke komedie voor de hele familie. De kinderen van twee rivaliserende Franse plattelandsdorpen voeren al generaties lang oorlog om hun eer te bewaren. Scheld- en vechtpartijen zijn hun belangrijkste tijdverdrijf en knopen, veters en riemen worden gestolen als trofee. Het is echter niet makkelijk om niet betrapt te worden door mama en papa. Zeker wanneer je na een gevecht voor de zoveelste keer thuis komt met gescheurde kleren zonder knopen... De film is een populaire adaptie van de gelijknamige Franse bestseller van Louis Pergaud uit 1912. Recensie Ah, een echte Franse…

Review Overview

Leeftijd geschikt
Plezier
Kwaliteit

fijn

Summary : Een prachtige Franse film welke meer voor oudere kinderen bedoeld is. En hun ouders!

User Rating: No Ratings Yet !
63

Werkende moeder van twee dochters (7 jaar en 11 jaar) met thuis ook nog een gezellige beestenboel. Ik hou van lezen en muziek, ik probeer twee keer in de week in conditie te blijven door aan zumba te doen en ik haak/maak graag de meest rare wezens in opvallende kleuren.